U bespaart kosten en tijd als u Feenstra Rental Service als uw verhuurbemiddelaar inschakeld. Wij proberen leegstand namelijk altijd te voorkomen. Daardoor haalt u het hoogste rendement op uw vastgoed. Wij zorgen er voor dat u snel een betrouwbare huurder vindt.
Verhuur in 6 stappen!
1. Vrijblijvend kennismakingsgesprek
Een goede klik met de verhuurspecialist is belangrijk bij het verhuren van uw studentenkamer/ woning. Daarom nodigen wij u in de eerste fase uit voor een persoonlijk gesprek om uw verhuurwensen te bespreken. U maakt kennis met Rens Feenstra. Hij zal samen met u een advies uitbrengen inzake de verhuurmogelijkheden.
2. Woningopname
Kiest u voor Feenstra Rental Service dan nemen wij samen met u de woning/studentenkamer op en maken foto's, zodat wij de woning kunnen adverteren op de website, bekende woningaanbiedsites en sociale media.
3. Bezichtigingen
Feenstra Rental Service coördineert en begeleidt bezichtigingen. Zelf hoeft u niet bij een bezichtiging aanwezig te zijn. Na de bezichtigingen doen wij verslag van alle reacties. Indien nodig geven wij advies om de verhuurstrategie aan te passen.
4. Ondertekening huurovereenkomst en sleuteloverdracht
Als er een mondelinge huurovereenkomst is bereikt wordt dit schriftelijk vastgelegd. Feenstra Rental Service maakt deze voor u op en deelt deze met de huurder en verhuurder. Indien nodig worden beide partijen uitgenodigd om de huurovereenkomst toe te lichten. Als beide partijen de huurovereenkomst hebben getekend plannen we een afspraak met de huurder voor een voorinspectie van de woning en de sleuteloverdracht. Bij de voorinspectie wordt de woning grondig geïnspecteerd. De gebreken die worden aangetroffen worden vastgelegd in een rapport zodat er na de huurperiode geen onverwachte problemen kunnen ontstaan.
5. Onderhoudsadvies
Feenstra Rental Service gaat één keer per half jaar langs de woning voor een onderhoudsinspectie. Tijdens dit optische bezoek wordt er gekeken of er nog onderhoudsgebreken aan de woning zijn. Zo blijft u als verhuurder altijd op de hoogte van de onderhoudsstaat van de woning.
6. Nazorg en eindinspectie
Als de huurovereenkomst eindigt of wordt opgezegd begint het nazorg traject. Wanneer de verhuurperiode voorbij is zullen wij nog een eindinspectie uitvoeren om te controleren of er geen onverwachte gebreken zijn. Deze gebreken kunnen worden verrekend met de borg. Als u na deze verhuurperiode de woning/kamer weer op de markt wil brengen zullen wij het proces weer opnieuw starten.
Wij maken graag kennis
Andere punten die we bespreken zijn: